Magazinul online Dr Tudor Farmacie are grijă de drepturile consumatorilor. Consumatorul nu poate renunța la drepturile care îi sunt acordate în temeiul Legii privind drepturile consumatorilor. Dispozițiile contractuale care sunt mai puțin favorabile consumatorului decât dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor nu sunt valabile și se aplică în schimb dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor. Prin urmare, dispozițiile acestor termeni și condiții nu sunt menite să excludă sau să limiteze niciunul dintre drepturile consumatorului la care acesta are dreptul în temeiul dispozițiilor legale imperative, iar orice eventuală îndoială va fi interpretată în favoarea consumatorului. În cazul unei neconcordanțe între dispozițiile din prezenții Termeni și condiții și dispozițiile menționate anterior, aceste dispoziții prevalează și se aplică.
Tabla de conținut
- Dispoziții generale
- Servicii electronice în magazinul online
- Termeni și condiții de încheiere a unui contract de vânzare
- Metode și condiții de plată pentru produs
- Costul, modalitățile și termenul de livrare și colectare a produsului
- Garanție, reclamații și retururi
- Procedurile extrajudiciare de reclamație și de recurs și normele de acces la aceste proceduri
- Dreptul de retragere
- Dispoziții privind antreprenorii
- Dispoziții finale
1. Dispoziții generale
1.1. Magazinul online Dr Tudor Farmacie, disponibil la adresa de internet https://drtudor.ro/farmacie/, este gestionat de Doctor Tudor SRL, cu sediul în Constanţa. Adresa locului de desfășurare a activității și adresa de corespondență: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600. Adresa de e-mail: [email protected].
1.2. Prezentul Regulament este destinat atât consumatorilor, cât și antreprenorilor care utilizează Magazinul Online (cu excepția punctului 9 din Regulament, care este destinat exclusiv antreprenorilor).
1.3. Administratorul datelor personale procesate în Magazinul Online în legătură cu realizarea dispozițiilor prezentului Regulament este Vânzătorul. Datele personale sunt procesate în scopurile, în aria și pe baza temeiurilor și principiilor specificate în politica de confidențialitate publicată pe site-ul Magazinului Online. Politica de confidențialitate conține în primul rând regulile privind procesarea datelor personale de către Administrator în Magazinul Online, inclusiv temeiurile, scopurile și aria procesării datelor personale și drepturile persoanelor ale căror date sunt procesate, precum și informații privind utilizarea cookie-urilor și a instrumentelor analitice în Magazinul Online. Utilizarea Magazinului Online, inclusiv efectuarea de cumpărături, este voluntară. De asemenea, furnizarea de date personale de către Utilizatorul Magazinului Online sau Client este voluntară, cu excepțiile specificate în politica de confidențialitate (încheierea contractului și obligațiile legale ale Vânzătorului).
1.4. Definiții:
1.4.1. Zi lucrătoare – o zi de luni până vineri, cu excepția zilelor legale de sărbătoare.
1.4.2. Formular de înregistrare – formular disponibil în Magazinul Online care permite crearea unui Cont.
1.4.3. Formular de comandă – Serviciu Electronic, formular interactiv disponibil în Magazinul Online care permite plasarea unei Comenzi, în special prin adăugarea Produselor în coșul electronic și specificarea condițiilor Contractului de Vânzare, inclusiv metoda de livrare și plata.
1.4.4. Client – (1) persoană fizică cu capacitate deplină de exercițiu, iar în cazurile prevăzute de reglementările legale, și persoana fizică cu capacitate restrânsă de exercițiu; (2) persoană juridică; sau (3) unitate organizatorică fără personalitate juridică, căreia legea îi recunoaște capacitatea juridică; – care a încheiat sau intenționează să încheie un Contract de Vânzare cu Vânzătorul.
1.4.5. Codul Civil – legea codului civil din 23 aprilie 1964 (Jurnalul de Legi 1964 nr. 16, poz. 93 cu modificările ulterioare).
1.4.6. Cont – Serviciu Electronic, un set de resurse în sistemul informatic al Furnizorului de Servicii, marcat cu un nume individual (login) și o parolă furnizate de Utilizator, în care sunt colectate datele furnizate de Utilizator și informațiile despre Comenzile plasate de acesta în Magazinul Online.
1.4.7. Produs – obiect mobil disponibil în Magazinul Online care face obiectul Contractului de Vânzare între Client și Vânzător.
1.4.8. Regulament – prezentul regulament al Magazinului Online.
1.4.9. Magazin online – magazinul online al Furnizorului de Servicii disponibil la adresa de internet: https://drtudor.ro/farmacie/.
1.4.10. Vânzător/Furnizor de Servicii – Dr Tudor Farmacie, disponibil la adresa de internet https://drtudor.ro/farmacie/, gestionat de Doctor Tudor SRL cu sediul în Constanţa – înregistrat în Registrul Comerțului cu numărul NIP 0000000000 și numărul REGON 000000000. Adresa locului de desfășurare a activității și adresa de corespondență: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600.
1.4.11. Contract de Vânzare – contract de vânzare a Produsului încheiat sau care urmează să fie încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului Online.
1.4.12. Serviciu Electronic – serviciu furnizat pe cale electronică de către Furnizorul de Servicii Utilizatorului prin intermediul Magazinului Online.
1.4.13. Utilizator – (1) persoană fizică cu capacitate deplină de exercițiu, iar în cazurile prevăzute de reglementările legale, și persoana fizică cu capacitate restrânsă de exercițiu; (2) persoană juridică; sau (3) unitate organizatorică fără personalitate juridică, căreia legea îi recunoaște capacitatea juridică; – care utilizează sau intenționează să utilizeze Serviciul Electronic.
1.4.14. Legea privind Drepturile Consumatorului/Legea – legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorului (Jurnalul de Legi 2014, poz. 827 cu modificările ulterioare).
1.4.15. Comandă – declarație de voință a Clientului, plasată prin Formularul de Comandă, cu scopul direct de a încheia un Contract de Vânzare a Produsului cu Vânzătorul.
2. Servicii electronice în magazinul online
2.1. În Magazinul Online sunt disponibile următoarele Servicii Electronice: Cont, Formular de Comandă.
2.1.1. Cont – utilizarea Contului este posibilă după parcurgerea a trei pași consecutivi de către Utilizator: completarea Formularului de Înregistrare, clicarea pe butonul „Creează cont” și confirmarea dorinței de creare a Contului prin clicarea pe linkul de confirmare trimis automat la adresa de e-mail furnizată. În Formularul de Înregistrare este necesară furnizarea următoarelor date ale Utilizatorului: nume și prenume/numele firmei, adresă (strada, numărul, codul poștal, localitatea, țara), adresă de e-mail și parolă. În cazul Utilizatorilor care nu sunt consumatori, este necesară și furnizarea numelui firmei și a codului NIP.
2.1.2. Serviciul Electronic Cont este furnizat gratuit pentru o perioadă nedeterminată. Utilizatorul are posibilitatea, în orice moment și fără a furniza un motiv, să șteargă Contul (renunțarea la Cont) prin trimiterea unei cereri adecvate către Furnizorul de Servicii, în special prin e-mail la adresa: [email protected] sau în scris la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600.
2.1.3. Formular de Comandă – utilizarea Formularului de Comandă începe în momentul în care Clientul adaugă primul Produs în coșul electronic din Magazinul Online. Plasarea Comenzii are loc după parcurgerea de către Client a doi pași consecutivi: completarea Formularului de Comandă și clicarea pe butonul „COMANDĂ ȘI PLĂTEȘTE”.
2.1.4. Serviciul Electronic Formular de Comandă este furnizat gratuit și are un caracter unic, fiind încheiat în momentul plasării Comenzii prin intermediul acestuia sau în momentul încetării plasării Comenzii prin intermediul acestuia de către Utilizator.
2.2. Cerințele tehnice necesare pentru a colabora cu sistemul informatic utilizat de Furnizorul de Servicii: – un computer, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la Internet; – acces la e-mail; – un browser web: Mozilla Firefox versiunea 11.0 și ulterioare sau Internet Explorer versiunea 7.0 și ulterioare, Opera versiunea 7.0 și ulterioare, Google Chrome versiunea 12.0.0 și ulterioare; – rezoluție minimă recomandată a ecranului: 1024×768; – activarea în browserul web a posibilității de a salva fișiere cookie și suport Javascript.
2.3. Utilizatorul este obligat să utilizeze Magazinul Online în conformitate cu legea și bunele moravuri, având în vedere respectarea drepturilor personale și a drepturilor de autor și a proprietății intelectuale ale Furnizorului de Servicii și ale terților. Utilizatorul este obligat să furnizeze date conforme cu realitatea. Utilizatorului îi este interzis să furnizeze conținut ilegal.
2.4. Procedura de soluționare a reclamațiilor:
2.4.1. Reclamațiile legate de furnizarea Serviciilor Electronice de către Furnizorul de Servicii și alte reclamații legate de funcționarea Magazinului Online (cu excepția procedurii de reclamație a Produsului, care este indicată în punctele 6 și 7 din Regulament) pot fi depuse de Utilizator, de exemplu:
2.4.1.1. În scris, la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600;
2.4.1.2. În formă electronică, prin e-mail la adresa: [email protected].
2.4.2. Se recomandă ca Utilizatorul să furnizeze în descrierea reclamației:
2.4.2.1. Informații și circumstanțe privind obiectul reclamației, în special tipul și data apariției neregulilor;
2.4.2.2. Cerințele Utilizatorului;
2.4.2.3. Datele de contact ale persoanei care depune reclamația – acestea vor facilita și accelera soluționarea reclamației de către Furnizorul de Servicii. Cerințele menționate anterior au doar caracter de recomandare și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse fără descrierea recomandată a reclamației.
2.4.3. Răspunsul la reclamație de către Furnizorul de Servicii va fi furnizat imediat, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia.
3. Condițiile de încheiere a contractului de vânzare
3.1. Încheierea Contractului de Vânzare între Client și Vânzător are loc după plasarea prealabilă a Comenzii de către Client prin Formularul de Comandă în Magazinul Online, conform pct. 2.1.3 din Regulament.
3.2. Prețul Produsului afișat pe site-ul Magazinului Online este indicat în lei românești (RON) și include taxele. Despre prețul total împreună cu taxele Produsului care face obiectul Comenzii, precum și despre costurile de livrare (inclusiv taxele de transport, livrare și servicii poștale) și alte costuri, iar când nu se poate stabili cuantumul acestor taxe – despre obligația de a le plăti, Clientul este informat pe paginile Magazinului Online în timpul plasării Comenzii, inclusiv în momentul exprimării de către Client a dorinței de a se lega prin Contractul de Vânzare.
3.3. Procedura de încheiere a Contractului de Vânzare în Magazinul Online prin Formularul de Comandă:
3.3.1. Încheierea Contractului de Vânzare între Client și Vânzător are loc după plasarea prealabilă a Comenzii de către Client în Magazinul Online, conform pct. 2.1.3 din Regulament.
3.3.2. După plasarea Comenzii, Vânzătorul confirmă imediat primirea acesteia și simultan acceptă Comanda pentru procesare. Confirmarea primirii Comenzii și acceptarea acesteia pentru procesare are loc prin trimiterea de către Vânzător a unui e-mail corespunzător către Client, la adresa de e-mail furnizată în timpul plasării Comenzii, care conține cel puțin declarațiile Vânzătorului privind primirea Comenzii și acceptarea acesteia pentru procesare, precum și confirmarea încheierii Contractului de Vânzare. În momentul primirii de către Client a acestui e-mail, Contractul de Vânzare între Client și Vânzător este încheiat.
3.4. Înregistrarea, securizarea și punerea la dispoziția Clientului a conținutului Contractului de Vânzare încheiat are loc prin punerea la dispoziție a prezentului Regulament pe site-ul Magazinului Online și prin trimiterea către Client a e-mailului menționat la pct. 3.3.2. din Regulament.
3.5. Conținutul Contractului de Vânzare este, de asemenea, înregistrat și securizat în sistemul informatic al Magazinului Online al Vânzătorului.
4. Modalități și termene de plată pentru produs
4.1. Vânzătorul pune la dispoziția Clientului următoarele modalități de plată pentru Contractul de Vânzare:
4.1.1. Plată ramburs la primirea coletului.
4.1.2. Plată în numerar la ridicarea personală.
4.2. Termenul de plată:
4.2.1. În cazul în care Clientul alege plata în numerar la ridicarea personală, plata prin transfer bancar, plata electronică sau plata cu cardul, Clientul este obligat să efectueze plata în termen de 7 zile calendaristice de la data încheierii Contractului de Vânzare.
4.2.2. În cazul în care Clientul alege plata ramburs la primirea coletului, Clientul este obligat să efectueze plata la primirea coletului.
5. Costul, modalități și termene de livrare și ridicare a produsului
5.1. Livrarea Produsului este disponibilă pe teritoriul României.
5.2. Livrarea Produsului către Client este contra cost, cu excepția cazului în care Contractul de Vânzare prevede altfel. Costurile de livrare a Produsului (inclusiv taxele de transport, livrare și servicii poștale) sunt indicate Clientului pe paginile Magazinului Online în secțiunea „Informații despre livrări” și în timpul plasării Comenzii, inclusiv în momentul exprimării de către Client a dorinței de a se lega prin Contractul de Vânzare.
5.3. Ridicarea personală a Produsului de către Client este gratuită.
5.4. Vânzătorul pune la dispoziția Clientului următoarele modalități de livrare sau ridicare a Produsului:
5.4.1. Expediere prin curier, expediere prin curier ramburs, expediere prin poștă și livrare la punctele de ridicare (lockere).
5.4.2. Ridicare personală disponibilă la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600 – în zilele lucrătoare, între orele 09:00 și 17:00.
5.5. Termenul de livrare a Produsului către Client este de până la 5 zile lucrătoare, cu excepția cazului în care în descrierea Produsului respectiv sau în timpul plasării Comenzii este indicat un termen mai scurt. În cazul Produselor cu termene de livrare diferite, termenul de livrare este cel mai lung termen indicat, care însă nu poate depăși 5 zile lucrătoare. Începutul termenului de livrare a Produsului către Client este calculat după cum urmează:
5.5.1. În cazul în care Clientul alege metoda de plată prin transfer bancar, plată electronică sau cu cardul – din ziua creditării contului bancar sau de decontare al Vânzătorului.
5.5.2. În cazul în care Clientul alege metoda de plată ramburs – din ziua încheierii Contractului de Vânzare.
5.6. Termenul de pregătire a Produsului pentru ridicarea de către Client – în cazul în care Clientul alege ridicarea personală a Produsului, Produsul va fi pregătit pentru ridicare de către Client în termen de până la 4 zile lucrătoare, cu excepția cazului în care în descrierea Produsului respectiv sau în timpul plasării Comenzii este indicat un termen mai scurt. În cazul Produselor cu termene de pregătire diferite, termenul de pregătire pentru ridicare este cel mai lung termen indicat, care însă nu poate depăși 4 zile lucrătoare. Despre pregătirea Produsului pentru ridicare, Clientul va fi informat suplimentar de către Vânzător prin trimiterea unui e-mail corespunzător la adresa de e-mail furnizată în timpul plasării Comenzii. Începutul termenului de pregătire a Produsului pentru ridicarea de către Client este calculat după cum urmează:
5.6.1. În cazul în care Clientul alege metoda de plată prin transfer bancar, plată electronică sau cu cardul – din ziua creditării contului bancar sau de decontare al Vânzătorului.
5.6.2. În cazul în care Clientul alege plata în numerar la ridicarea personală – din ziua încheierii Contractului de Vânzare.
5.7. În cazul în care se comandă un produs care nu se află în stoc (dimensiune lipsă, culoare lipsă etc.), vânzătorul va informa cumpărătorul despre perioada prelungită de livrare, cu posibilitatea de a anula comanda plasată la cererea clientului.
6. Garanție și reclamații
6.1. Baza și aria responsabilității Vânzătorului față de Client, în cazul în care Produsul vândut are un defect fizic sau legal (garanție) sunt stabilite de reglementările legale general aplicabile, în special în Codul Civil (în special articolele 556-576 din Codul Civil).
6.1.1. Vânzătorul oferă o garanție pentru produs de 2 ani de la data vânzării produsului.
6.2. Vânzătorul este obligat să livreze Clientului Produsul fără defecte.
6.3. Reclamația poate fi depusă de Client, de exemplu:
6.3.1. În scris la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600;
6.3.2. În formă electronică prin e-mail la adresa: [email protected];
6.3.3. Prin completarea formularului de reclamații pe site-ul Reclamații.
6.4. Se recomandă ca Clientul să furnizeze în descrierea reclamației:
6.4.1. Informații și circumstanțe privind obiectul reclamației, în special tipul și data apariției defectului;
6.4.2. Cererea de remediere a Produsului pentru a fi conform cu Contractul de Vânzare sau declarația de reducere a prețului sau de retragere din Contractul de Vânzare;
6.4.3. Datele de contact ale persoanei care depune reclamația – acest lucru va facilita și accelera soluționarea reclamației de către Vânzător. Cerințele menționate mai sus sunt doar recomandări și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse fără descrierea recomandată.
6.5. Vânzătorul va răspunde la reclamația Clientului fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia. În cazul în care Clientul consumator a solicitat înlocuirea produsului sau remedierea defectului sau a făcut o declarație de reducere a prețului, specificând suma cu care prețul ar trebui redus, iar Vânzătorul nu a răspuns la această cerere în termen de 14 zile calendaristice, se consideră că cererea este justificată.
6.6. Clientul care își exercită drepturile din garanție este obligat să livreze Produsul defectuos la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600. În cazul în care Clientul este consumator, costul livrării Produsului este suportat de Vânzător, iar în cazul în care Clientul nu este consumator, costul livrării este suportat de Client. Dacă, din cauza tipului de Produs sau a modului de instalare, livrarea Produsului de către Client ar fi excesiv de dificilă, Clientul este obligat să pună Produsul la dispoziția Vânzătorului în locul în care se află Produsul.
7. Modalități extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de urmărire a revendicărilor și regulile de acces la aceste proceduri
7.1. Informații detaliate privind posibilitatea de utilizare de către Clientul consumator a modalităților extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de urmărire a revendicărilor și regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la adresa: https://anpc.ro/ce-este-sol-sal.
7.2. În cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor funcționează și un punct de contact (telefon: 021 9551, e-mail: [email protected] sau adresa poștală: Bd. Aviatorilor nr. 72, sector 1, București), care are ca scop, printre altele, oferirea de asistență consumatorilor în probleme legate de soluționarea extrajudiciară a disputelor.
7.3. Consumatorul are următoarele exemple de posibilități de utilizare a modalităților extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de urmărire a revendicărilor:
7.3.1. Cererea de soluționare a disputelor la tribunalul de arbitraj permanent al consumatorilor (mai multe informații pe site-ul: https://www.anpc.ro/articol/538/arbitrajul-consumerist);
7.3.2. Cererea de soluționare extrajudiciară a disputei la inspectorul regional al Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Comerț (mai multe informații pe site-ul inspectoratului responsabil în funcție de locul desfășurării activității economice a Vânzătorului);
7.3.3. Asistența oferită de mediatorii sau consilierii asociațiilor de consumatori (de exemplu, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România). Consilierea este oferită, printre altele, prin e-mail la adresa [email protected] și la numărul de telefon al liniei de asistență pentru consumatori 021 9551 (linia de asistență este deschisă în zilele lucrătoare, între orele 8:00 și 18:00, tariful apelurilor fiind conform tarifelor operatorului).
7.4. La adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr este disponibilă platforma online pentru soluționarea disputelor între consumatori și comercianți la nivelul Uniunii Europene (platforma ODR). Platforma ODR constituie un site web interactiv și multilingv cu un punct de acces unic pentru consumatori și comercianți care doresc să soluționeze pe cale extrajudiciară un litigiu referitor la obligațiile contractuale care decurg dintr-un contract de vânzare online sau de prestare de servicii (mai multe informații pe site-ul platformei sau la adresa web a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor: https://ec.europa.eu/consumers/odr).
8. Dreptul de retragere din contract
8.1. Consumatorul care a încheiat un contract la distanță poate să se retragă din acesta în termen de 14 zile calendaristice fără a specifica motivele și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor specificate la pct. 8.8 din Regulament. Pentru a respecta termenul, este suficient să trimită o declarație înainte de expirarea acestuia. Declarația de retragere din contract poate fi depusă, de exemplu:
8.1.1. În scris la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600;
8.1.2. În formă electronică prin e-mail la adresa: [email protected];
8.2.3. Prin completarea formularului de retur pe pagina Returnări.
8.2. Un exemplu de model de formular de retragere din contract este inclus în anexa nr. 2 la Legea privind Drepturile Consumatorului și este, de asemenea, disponibil pe site-ul Magazinului Online în secțiunea „Retur sau reclamație”. Consumatorul poate utiliza modelul de formular, însă nu este obligatoriu.
8.3. Termenul de retragere din contract începe să curgă:
8.3.1. Pentru contractul în care Vânzătorul predă Produsul, obligându-se să transfere proprietatea acestuia (de exemplu, Contractul de Vânzare) – din momentul în care consumatorul sau o terță persoană indicată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia Produsului, iar în cazul unui contract care:
8.3.1.1. Include mai multe Produse care sunt livrate separat, în loturi sau părți – din momentul în care intră în posesia ultimului Produs, lot sau parte;
8.3.1.2. Consta în livrarea regulată a Produselor pe o perioadă determinată – din momentul în care intră în posesia primului dintre Produse.
8.3.2. Pentru celelalte contracte – din ziua încheierii contractului.
8.4. În cazul retragerii dintr-un contract la distanță, contractul este considerat ca neîncheiat.
8.5. Vânzătorul are obligația să ramburseze imediat, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la primirea declarației consumatorului de retragere din contract, toate plățile efectuate de consumator, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de Client, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare standard disponibilă în Magazinul Online). Vânzătorul efectuează rambursarea folosind aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod explicit cu o altă metodă de rambursare care nu implică costuri pentru acesta. Dacă Vânzătorul nu a oferit să recupereze el însuși Produsul de la consumator, poate amâna rambursarea plăților primite de la consumator până la primirea Produsului înapoi sau până la furnizarea dovezii de expediere a acestuia de către consumator, în funcție de care eveniment are loc primul.
8.6. Consumatorul are obligația de a returna Produsul Vânzătorului sau de a-l preda unei persoane autorizate de Vânzător să îl primească imediat, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care s-a retras din contract, cu excepția cazului în care Vânzătorul a oferit să recupereze el însuși Produsul. Pentru a respecta termenul, este suficient să trimită Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la adresa: Str. Flămânda 20, Constanţa 900600.
8.7. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii Produsului rezultată din utilizarea acestuia într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Produsului.
8.8. Posibilele costuri legate de retragerea consumatorului din contract, pe care acesta este obligat să le suporte:
8.8.1. Dacă consumatorul a ales o metodă de livrare a Produsului diferită de cea mai ieftină metodă de livrare standard disponibilă în Magazinul Online, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare suportate de acesta.
8.8.2. Consumatorul suportă costurile directe ale returnării Produsului.
8.8.3. În cazul unui Produs care este un serviciu, a cărui execuție – la cererea expresă a consumatorului – a început înainte de expirarea termenului de retragere din contract, consumatorul care își exercită dreptul de retragere din contract după o astfel de solicitare este obligat să plătească pentru serviciile prestate până la momentul retragerii din contract. Suma de plată se calculează proporțional cu nivelul serviciilor prestate, luând în considerare prețul sau remunerația convenită în contract. Dacă prețul sau remunerația este excesivă, baza de calcul a acestei sume este valoarea de piață a serviciilor prestate.
8.9. Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță nu este disponibil consumatorului în ceea ce privește contractele:
8.9.1. Pentru prestarea de servicii, dacă Vânzătorul a executat integral serviciul cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de începerea prestării serviciului că, după executarea integrală a serviciului de către Vânzător, își va pierde dreptul de retragere din contract;
8.9.2. În care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară, asupra cărora Vânzătorul nu are control și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din contract;
8.9.3. În care obiectul prestării este un Produs neconvențional, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau destinat satisfacerii nevoilor sale individualizate;
8.9.4. În care obiectul prestării este un Produs care se deteriorează rapid sau are o durată scurtă de valabilitate;
8.9.5. În care obiectul prestării este un Produs livrat într-un ambalaj sigilat, care nu poate fi returnat din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
8.9.6. În care obiectul prestării sunt Produse care, după livrare, conform naturii lor, devin inseparabil combinate cu alte lucruri;
8.9.7. În care obiectul prestării sunt băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea Contractului de Vânzare, iar livrarea acestora nu poate avea loc decât după 30 de zile și a căror valoare depinde de fluctuațiile de pe piață, asupra cărora Vânzătorul nu are control;
8.9.8. În care consumatorul a solicitat în mod expres ca Vânzătorul să vină la el pentru a efectua reparații sau lucrări de întreținere urgente; dacă Vânzătorul furnizează servicii suplimentare, altele decât cele solicitate de consumator, sau livrează Produse altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparației sau întreținerii, dreptul de retragere din contract este disponibil consumatorului pentru serviciile sau Produsele suplimentare;
8.9.9. În care obiectul prestării sunt înregistrări audio sau video sau programe informatice livrate într-un ambalaj sigilat, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
8.9.10. Pentru livrarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament;
8.9.11. Încheiate în cadrul unei licitații publice;
8.9.12. Pentru prestarea de servicii de cazare, altele decât în scop rezidențial, transportul de bunuri, închirierea de autoturisme, gastronomia, serviciile legate de recreere, evenimentele de divertisment, sportive sau culturale, dacă în contract este specificată data sau perioada de prestare a serviciului;
8.9.13. Pentru livrarea de conținut digital care nu este furnizat pe un suport material, dacă executarea a început cu acordul expres al consumatorului înainte de expirarea termenului de retragere din contract și după ce acesta a fost informat de Vânzător cu privire la pierderea dreptului de retragere din contract.
9. Dispoziții privind antreprenorii
9.1. Prezentul punct al Regulamentului și dispozițiile cuprinse în acesta se aplică exclusiv Clienților și Utilizatorilor care nu sunt consumatori.
9.2. Vânzătorul are dreptul să se retragă din Contractul de Vânzare încheiat cu un Client care nu este consumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia. Retragerea din Contractul de Vânzare în acest caz poate avea loc fără a specifica motivele și nu dă naștere la nicio pretenție din partea Clientului care nu este consumator împotriva Vânzătorului.
9.3. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul are dreptul să limiteze metodele de plată disponibile, inclusiv să solicite plata în avans în totalitate sau parțial, indiferent de metoda de plată aleasă de Client și de faptul încheierii Contractului de Vânzare.
9.4. În momentul în care Vânzătorul predă Produsul transportatorului, beneficiile și riscurile legate de Produs, precum și riscul de pierdere sau deteriorare accidentală a Produsului trec asupra Clientului care nu este consumator. Vânzătorul nu este responsabil pentru pierderea, diminuarea sau deteriorarea Produsului care are loc de la momentul acceptării acestuia pentru transport și până la livrarea către Client, precum și pentru întârzierile în transportul coletului.
9.5. În cazul în care Produsul este trimis Clientului prin intermediul unui transportator, Clientul care nu este consumator este obligat să examineze coletul în timpul și în modul acceptat pentru coletele de acest tip. Dacă constată că în timpul transportului a avut loc o pierdere sau deteriorare a Produsului, este obligat să întreprindă toate măsurile necesare pentru a stabili răspunderea transportatorului.
9.6. Conform art. 558 § 1 din Codul Civil, răspunderea Vânzătorului pentru defectele Produsului față de Clientul care nu este consumator este exclusă.
9.7. În cazul Utilizatorilor care nu sunt consumatori, Furnizorul de Servicii poate rezilia contractul de furnizare a Serviciului Electronic cu efect imediat și fără a specifica motivele, prin trimiterea unei declarații corespunzătoare Utilizatorului.
9.8. Răspunderea Furnizorului de Servicii/Vânzătorului față de Utilizator/Clientul care nu este consumator, indiferent de baza legală, este limitată – atât pentru o singură cerere, cât și pentru toate cererile în total – la valoarea prețului plătit și a costurilor de livrare conform Contractului de Vânzare, dar nu mai mult de o mie de lei (RON). Furnizorul de Servicii/Vânzătorul este responsabil față de Utilizator/Clientul care nu este consumator doar pentru daunele tipice previzibile la momentul încheierii contractului și nu este responsabil pentru pierderea beneficiilor față de Utilizator/Clientul care nu este consumator.
9.9. Toate litigiile apărute între Vânzător/Furnizorul de Servicii și Client/Utilizatorul care nu este consumator sunt supuse instanței competente în funcție de sediul Vânzătorului/Furnizorului de Servicii.
10. Dispoziții finale
10.1. Contractele încheiate prin intermediul Magazinului Online sunt încheiate în limba română.
10.2. Modificarea Regulamentului:
10.2.1. Furnizorul de Servicii își rezervă dreptul de a modifica Regulamentul din motive importante, cum ar fi: modificări ale legislației; modificări ale metodelor de plată și livrare – în măsura în care aceste modificări afectează realizarea dispozițiilor prezentului Regulament.
10.2.2. În cazul încheierii de contracte cu caracter continuu pe baza prezentului Regulament (de exemplu, furnizarea Serviciului Electronic – Cont), regulamentul modificat este obligatoriu pentru Utilizator dacă sunt respectate cerințele prevăzute de art. 384 și 384[1] din Codul Civil, adică Utilizatorul a fost notificat corect cu privire la modificări și nu a reziliat contractul în termen de 14 zile calendaristice de la data notificării. În cazul în care modificarea Regulamentului ar duce la introducerea unor noi taxe sau la majorarea celor existente, Utilizatorul care este consumator are dreptul de a se retrage din contract.
10.2.3. În cazul încheierii de contracte cu alt caracter decât cel continuu pe baza prezentului Regulament (de exemplu, Contractul de Vânzare), modificările Regulamentului nu vor afecta în niciun fel drepturile dobândite ale Utilizatorilor/Clienților care sunt consumatori înainte de data intrării în vigoare a modificărilor Regulamentului, în special modificările Regulamentului nu vor afecta comenzile deja plasate sau contractele de vânzare încheiate, realizate sau executate.
10.3. În aspectele nereglementate de prezentul Regulament, se aplică dispozițiile legale general aplicabile din legislația română, în special: Codul Civil; Legea privind furnizarea de servicii pe cale electronică din 18 iulie 2002 (Monitorul Oficial 2002 nr. 144, poz. 1204 cu modificările ulterioare); pentru Contractele de Vânzare încheiate de la 25 decembrie 2014 cu Clienți care sunt consumatori – dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014 (Monitorul Oficial 2014, poz. 827 cu modificările ulterioare); și alte dispoziții legale aplicabile în mod general.